Életmódváltás pro és kontra

Aki régóta olvassa a blogomat, az tudja, hogy 2015. márciusában szántam el először magam életmódváltásra, amit augusztusig sikeresen is vittem, ám a nyaralás alatt ellustultam és a finom kajákat sem akartam megvonni magamtól, azután egyszerűen elment a kedvem is az egésztől. Megint elkezdtem össze-vissza enni és nem törődni semmivel, ám decemberben besokalltam attól, hogy nem olyan a testem, amit el tudnék fogadni és december 28-án elkezdtem azt, amiről ma írni fogok nektek.

 

cookies-1001378_1280

 

Étkezés

Nem követek semmilyen felkapott diétát, egyszerűen kiiktattam a lisztet és a cukrot a mindennapjaimból, hiszen ez aránylag könnyen kivitelezhető. A cukorral még vannak harcaim, mert pl. a mustárban is van, de a direkt cukrozott ételeket, italokat, nasikat nagy ívben elkerülöm, így megállom, ha van itthon sütemény vagy éppen üdítő. Amikor nagyon édességre vágyom, eszem 1-2 kocka diabetikus csokoládét. Nincs kenyér, nincsenek tésztás ételek, péksütemények, üdítők, kekszek, túlcukrozott teák és kávék. Helyette van minden reggel zabkása gyümölccsel, natúr kakaóporral, újfent fahéjjal, amivel meg kell barátkoznom, hiszen ismert a zsírégetést fokozó hatása. Reggeli és ebéd között zöldtea, magvak, szendvics teljes kiőrlésű buciból, sonkával és zöldségekkel.

smoothie

A 2-3 óránkénti étkezést egyébként meglepően jól tartom, az ebéd is pont jól jön ki. Ebédre szinte mindennap sült/párolt zöldséget eszem, főtt tojással, csirkemellel, barna rizzsel kiegészítve, amit mindig előző este elkészítek. Ha nincs előre elkészítve, akkor ebédre is zabkását eszem, vagy készítek egy rántottát.

Kép 1145

Uzsonnára általában azt, amit tízóraira, de a hétvégén beszerzett botmixernek hála a héten minden délutánra készítettem turmixot gyümölccsel, natúr joghurrtal, zabpehellyel (recepteket hozok majd!). A vacsora a napi edzés után esik, így már csak valami könnyed jöhet szóba. Egy pohár natúr joghurt, nyers zöldség vagy 1-2 főtt tojás.
A bűnözésnek néha könnyű, néha nehéz ellenállni, így az alakom eléréséig havi 1, utána heti 1 csaló étkezést engedélyezek magamnak, mert ennyi jár.

 

Folyadékbevitel

Ez kicsit nehezebben megy, bár a napi 1-2 bögre zöldtea mellett igyekeztem sok vizet is inni, hétfő óta pedig egy saját kis ütemtervet tartok. Délelőtt fél liter uborkás-citromos víz+1 bögre zöldtea, délután fél liter csapvíz+1 bögre ízesítetlen gyümölcstea, munka után itthon minimum újabb fél liter csapvíz. Még ez sem elegendő, de kezdésnek jó.

IMG_4799

Fontos a folyadékbevitel, hiszen hidratálni kell a szervezetet, jót tesz a bőrnek is, ami pluszban jól jöhet annak, aki narancsbőrrel küzd.

 

Testmozgás

Talán ez az a rész, ami a legkönnyebben megy. Az első héten futni jártam, mellé itthon edzettem, de a futás abbamaradt, mert az időjárás nagyon csúnya arcát mutatta. 5 hete viszont elkezdtem a Focus T25 edzésprogramot és tegnap befejeztem az első 5 hetet! Büszke vagyok magamra, mert amikor 2014-ben belekezdtem, a 2. hét végéig sem értem el. Következik a második felvonás, újabb 5 hét. Röviden a T25-ről: 2x5 hétig tartó edzésprogram, hétfőtől-péntekig beosztott edzésekkel, szombaton pihenő nappal, vasárnap pedig nyújtógyakorlatokkal. A táblázatban minden napra van egy videó beírva, ami napi 25 perces, plusz 2-3 perc nyújtás, ennyi ideje mindenkinek van! Nagyon izzasztó 25 percekről beszélünk, az izomláz garantált! Néha nehéz rávenni magam a napi edzésre, de azután mosolyogva érek a végére.

 

pocsék fotók, de az eredmény látható

 

Az első 5 hét alatt, amit biztosan ennek az edzésnek köszönhetek, az az állóképesség: hétfőn újra futni kezdtem, és olyan távot futottam, amit még soha - 4,09 km-t! Ami még jobb, hogy a 3km-es távot levittem 20 perc alá, ez sem sikerült még soha, de ami a legjobb, hogy mindeközben 1 métert sem kellett sétálnom, így biztos, hogy rengeteget javult az állóképességem. Folytatom tovább rendületlenül!

 

Eredmények

Elhatároztam, hogy nem fogom naponta a mérleget és a mérőszalagot előkapni, így 6 hetet szabtam ki magamnak, minden alkalommal ilyen időközönként fogom mérni magam. Az első naphoz képest máris szuper eredményeket értem el! Hasból 5 cm-ert, derékból pedig 4,5 cm-ert sikerült lefaragnom, amire nagyon büszke vagyok! A combjaim és a fenekem is alakulnak, onnan is sikerült 1-2 cm-ert lefaragni, illetve a párom is megjegyezte, hogy simább a bőröm-tehát hatásos a küzdelem a narancsbőr ellen és ha kitartok, feszes, formás hátsóm lehet nekem is. Nagyon nehéz a fejembe vernem, hogy ez egy lassú folyamat lesz, ezzel naponta megküzdök, így fejben is erősnek kell maradnia annak, aki ebbe belevág.

eredmény-514x600.jpg pocsék fotó, de az eredmény látható


A súlyom nem változott, amitől nem keseredem el, hiszen lehet valaki 50kg is, akkor is nézhet úgy ki, mint egy tehén, bocsánat a kifejezésért, illetve gebe is lehet az, aki 50kg. Tudom, hogy az edzések miatt izmosodom és a súlyom ezért nem változott, de mivel a futás hatásos zsírégető (azom pedig van), így tudom, hogy ha kitartóan teljesítem a heti 3 alkalom futást is, akkor kicsit letornázhatom a mérleg nyelvét is.

Összességében elmondhatom, hogy sokkal energikusabbnak érzem magam, a futás pedig rendkívül felszabadító. Érzem, hogy ez most végre más lesz, minden porcikám ezt súgja és nem fogom feladni addig, amíg el nem érem a céljaimat - na és persze utána sem. Ha 6 hét alatt sikerült ennyit elérnem, bátran állíthatom, hogy alig várom az elkövetkezendő újabb 6 hetet!

Érdemes követni instagramon, illetve a blog facebook oldalát, ugyanis igyekszem inspiráló bejegyzéseket is közzétenni és sosem tudni, kinek segít éppen a napi posztom.


Belevág velem valaki?

Facebook | instagram | bloglovin'

A bejegyzés trackback címe:

https://konora.blog.hu/api/trackback/id/tr8216365264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Konora

Friss topikok

  • Daniel Markus: Szuper blog, és divatos a táska is! :) Ha táskához trendi ékszert keresel, akkor ajánlom a MARSCHA... (2020.12.19. 13:51) Egy magyar márka, (nem) csak anyukáknak
  • Szabolcs Molnár: Nekem 1 éve a feleségem a fodrászom. Jól szórakozunk hajvágás közben. Még 2-3 év és belejön. :)) :... (2020.11.17. 20:06) Hasznos ajándékok a pasiknak
  • Norcsoo: Utána is tudok egészségesen étkezni, akár életem végéig, igen.Egy étrend mindenki idejébe belefér,... (2020.09.15. 11:19) Kösz nem, diétázom!
  • Bódiné Jenei Csilla: Egy időben nagyon tetszett a tusvonal, mindig festettem magamnak, bár igaz, hogy sokat kínlódtam, ... (2019.09.07. 06:10) Gyönyörű, cicás tusvonal 4 lépésben
  • KÉRDEZZTŐLEM: Mennyi kattintàst kell elèrni posztonkènt,hogy megèrje ezzel foglalkozni? (2019.09.02. 17:59) A (nem is olyan) könnyű blogger élet

Címkék

ajándék (27) ajánló (196) arcápolás (18) bőrápolás (6) brittas (5) christmas (13) dekoráció (17) divat (65) DIY (35) egészség (10) ékszer (12) ékszerek (5) életmód (8) esküvő (5) ezsubegz (6) fashion (5) film (8) fitness (9) fitness diaries (17) frizura (7) haj (9) hajápolás (11) hangulat (6) healthy (7) így viseld (5) inspiráció (138) instagram (6) interjú (36) karácsony (57) kihívás (6) kívánságlista (5) köröm (13) lush (13) magyar designer (16) magyar márka (5) magyar tervező (26) make up (12) merengő (14) motiváció (6) nails (17) notino (19) nyár (12) ősz (18) ötlet (9) otthon (9) outfit (71) recept (11) smink (28) sorozat (6) személyes (55) szépségápolás (12) táska (11) tavasz (13) teszt (30) tipp (9) tippek (49) trend (13) videó (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása