DIY : Zsinórékszerek 1. rész

Ma egy újabb DIY post következik, még pedig azokról az ékszerekről, amiket ebben a bejegyzésemben láthattatok. Tavaly ilyenkor készíthettem nagyjából az első darabomat, azóta menthetetlenül beleszerettem az ékszerkészítés ezen fajtájába. Pici korom óta jelen van az életemben a kreativitás, nagyon szeretem. 
 
Ma egy nyaklánc elkészítését mutatom be nektek. A képek minőségéért elnézést kérek, este, lámpafénynél tevékenykedtem és dokumentáltam. A magyarázásom nem lesz túl érthető szerintem, ezért a végén majd beteszek egy linket egy videóról, azon hátha könnyebben eligazodhattok. :)

Amire szükségünk lesz:

  •  zsinór
  • olló
  • szalagvég/bőrvég
  • lánc
  • kapocs
  • vonalzó/mérőszalag
  • öngyújtó
  • fogó
 Minden kelléket beszerezhettek hobbiboltban vagy méterárukban, mind olcsó tétel. Miután minden előttünk van, a zsinórt vágjuk 1 méteres darabokra. Aki fél, hogy először nem lesz egyszerű, dolgozzon nagyobb anyaggal, de egyébként az 1 méter passzol mindenhez. :)
2 szálból dolgozzunk, ez kezdőknek elég, később lehet növelni a szálak számát. Fogjuk egymás mellé, majd csináljunk egy egyszerű hurkot a képen látható módon.
 
 
A hurok felső szálából képezzünk egy másik ugyanilyen hurkot az előző mellé.
A második hurok szálát megfogjuk, és masnit képezve átvezetjük az első hurok szála alatt. Ezután a most jobb oldalon lévő véget vezessük át a jobb hurok alatt, majd a bal oldalon lévő szálat a bal hurok fölött.

Valahogy így állunk most, szerintem eddig még követhető, addig tekerjétek, amíg így nem néz ki, mint a fenti képen. :D

Most fogjuk a bal oldalon lévő szálat és dugjuk át a jobb oldalon fekvő szál alatt, majd fogjuk meg a jobb oldalon lévő szálat, tegyük rá a most áthúzott bal szálra, dugjuk át a bal hurok alatt, vezessük át ismét a bal szál felett, majd vezessük el a legszéle alatt. 

 
Ha ez megvan, egyszerűen fordítsuk fejjel lefelé az eddigi mintánkat, így a szálak végei most felfelé néznek.

  Most fogjuk a képen mutatott szálakat és húzzuk lefelé őket óvatosan mind a két oldalon.

Ha megvan a két kis csúcsunk lefelé irányba, akkor tegyük ugyanezt a felső két szállal is, szorosra húzva ezzel az alsó két csúcsot.

Így állunk most, lassan készen is vagyunk. :)

 
 
Fogjuk először a jobb kis csúcsot és tekerjük el egy hurokba, majd felülről fűzzük át rajta a szálakat. Ugyanezt megismételjük a bal oldalon is annyi különbséggel, hogy itt alulról fűzzük át a szálakat a hurkon. Ha minden jól sikerül, akkor egy ilyen kis tekervény fekszik most előttetek. :) Ezek után a minta eléréséhez annyi a teendő, hogy szépen óvatosan szorosra húzzátok a szálakat. Akkor ezt kapjátok:
 
Vágjátok egyformára a szálak végeit, egy kicsit égessétek el üngyújtóval, én ilyenkor kicsit össze is szoktam nyomkodni és lapítani. Fogjuk a szalagvégünket, ráhelyezzük az elégetett szálakra és egy erős fogóval rányomjuk a szalagvég kis fogait. Amint ez is kész, rátesszük a láncot és a kapcsot a szalagvégekre és voilá, készen is volnánk. :)
Lehet, hogy elsőre bonyolultnak tűnhet, de itt van hozzá a videó is, aki az alapján könnyen boldogulna. :) Remélem sokan elkészítitek, aki igen, az mindenképp küldje el nekem e-mailben, vagy töltse fel instagramra a #norcsoodiy hashtag-et használva, hogy megtaláljam a képeket. :)
Szeretnétek bejegyzést a zsinórból készülő karkötőről és fülbevalóról is? Akkor írjátok meg nekem hozzászólásban, illetve mivel fontosnak tartom a visszajelzéseteket, kérlek írjátok meg azt is, mennyire találjátok használhatónak ezt, illetve az előző DIY bejegyzésemet.
 
Végezetül itt van néhány fotó, hogy milyen csodák kerülhetnek ki a kezünk alól egy kis türelemmel. :)
 
 
Kövessetek facebookon is, igyekszem ott is minél aktívabb lenni, instagramon pedig hiperaktív vagyok. :D
 
Kellemes időtöltést mindenkinek. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://konora.blog.hu/api/trackback/id/tr1016365062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barbi 2014.08.09. 18:31:29

Már jó ideje szeretnék magamnak selyemzsinórból alkotni valami szépet, de egyszerűen én eddig akármilyen hobbiboltba voltam, sehol nem találtam még selyemzsinórt, nagyon maximum elvétve 1-2 színben. Tudnál mondani konkrét helyet, ahol kapható széles választékban? :D Egyébként én kíváncsi lennék még DIY bejegyzésekre, mert akkor biztosan lenne egy kis alapom hozzá :)http://thebeautyandglamourblog.blogspot.hu/

Nóra Korán 2014.08.23. 14:19:04

A helyi választék nálunk is siralmas, ezért neten szoktam rendelni, főként a meska.hu-ról.:)

Konora

Friss topikok

  • Daniel Markus: Szuper blog, és divatos a táska is! :) Ha táskához trendi ékszert keresel, akkor ajánlom a MARSCHA... (2020.12.19. 13:51) Egy magyar márka, (nem) csak anyukáknak
  • Szabolcs Molnár: Nekem 1 éve a feleségem a fodrászom. Jól szórakozunk hajvágás közben. Még 2-3 év és belejön. :)) :... (2020.11.17. 20:06) Hasznos ajándékok a pasiknak
  • Norcsoo: Utána is tudok egészségesen étkezni, akár életem végéig, igen.Egy étrend mindenki idejébe belefér,... (2020.09.15. 11:19) Kösz nem, diétázom!
  • Bódiné Jenei Csilla: Egy időben nagyon tetszett a tusvonal, mindig festettem magamnak, bár igaz, hogy sokat kínlódtam, ... (2019.09.07. 06:10) Gyönyörű, cicás tusvonal 4 lépésben
  • KÉRDEZZTŐLEM: Mennyi kattintàst kell elèrni posztonkènt,hogy megèrje ezzel foglalkozni? (2019.09.02. 17:59) A (nem is olyan) könnyű blogger élet

Címkék

ajándék (27) ajánló (196) arcápolás (18) bőrápolás (6) brittas (5) christmas (13) dekoráció (17) divat (65) DIY (35) egészség (10) ékszer (12) ékszerek (5) életmód (8) esküvő (5) ezsubegz (6) fashion (5) film (8) fitness (9) fitness diaries (17) frizura (7) haj (9) hajápolás (11) hangulat (6) healthy (7) így viseld (5) inspiráció (138) instagram (6) interjú (36) karácsony (57) kihívás (6) kívánságlista (5) köröm (13) lush (13) magyar designer (16) magyar márka (5) magyar tervező (26) make up (12) merengő (14) motiváció (6) nails (17) notino (19) nyár (12) ősz (18) ötlet (9) otthon (9) outfit (71) recept (11) smink (28) sorozat (6) személyes (55) szépségápolás (12) táska (11) tavasz (13) teszt (30) tipp (9) tippek (49) trend (13) videó (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása