Akkor én most fogyatékos volnék?

Mert sokaktól ezt hallom, több helyen ezt olvasom. Hogy miért illetnek engem és többeket ezzel a jelzővel? Mert balkezes vagyok. Én erre nagyon sokáig nem gondoltam furcsaságként, hiszen azért van 2 kezünk, hogy azt használjunk, amelyik magától értetődő. Aztán egy cikk volt kedves tájékoztatni arról, hogy balkezességem miatt én fogyatékos volnék. Felháborodtam. Nem kicsit. Hiszen egészséges vagyok, testileg, szellemileg, értelmes és okos. Nem értettem hát a kijelentést. Tény, hogy amikor valaki meglátja milyen kézzel írok, meglepődik és elkerekedik a szeme, de ezen nem csodálkozom, egyes adatok szerint mindössze 13%-unk balkezes.

balmargitszigetinfo.hu

Hirtelen jött felháborodásom el is múlt, hiszen tudom magamról, hogy sem én, sem más balkezes nem fogyatékos attól, hogy nem illünk bele a társadalomba ezen szempont alapján. Más kultúrák is "elítélik" a balkezességet, sokan vészjóslónak tekintik. Nem különösebben izgat.

Soha nem is akartam erről írni, de reggel a következő szalagcímbe ütköztem: "Tragédia! György herceg balkezes!" Itt lefagytam és kiesett a villa a kezemből, fikarcnyit sem gondolom tragédiának. Annál inkább azt a rögeszmét, hogy ha látjuk, hogy balkezes a gyerek, szoktassuk át a jobbra. Na mert az majd biztos jót tesz neki! A 21. században nem hiszem, hogy azon kellene fennakadni, hogy k melyik kezét használja leginkább. Vannak ennél sokkal nagyobb gondok is, sem hogy a gyerek átnevelésére fordítsuk az energiánkat.

Már csak ezért a tényért sem:

"A balkezesség nem megszokás, hanem biológiai alapokon nyugvó, a balt a jobbal szemben előnyben részesítő kézhasználat, ami a jobb agyfélteke dominanciával magyarázható. Ennélfogva művészek között sokkal gyakoribb."

balkéz

Őszintén szólva inkább ezt hiszem el, mint hogy fogyatékos vagyok,hiszen ha nem is vagyok kimagasló tehetség, azért mégis. 10 évig jártam zeneiskolába, ahol hangszereken játszottam és táncot tanultam, a kézügyességem kiváló. Művész ettől nem vagyok, de a hajlam meg van bennem és előszeretettel foglalkozom a művészet bármely ágával is.

Fogyatékos volnék akkor? Nem. Felejtse el ezt a butaságot mindenki. Főként a szülők. Hagyják úgy kibontakozni a gyermeket, ahogy az neki jó és ne abban lássák a nevelésük hibáját, hogy a gyerkőc balkezes lett.

Tekintsünk rá emiatt jövőbeli tehetségként és segítsük abban, hogy ki tudja ezt fejleszteni és kamatoztatni azt. Hiszen attól, hogy nem számít fogyatékosságnak, még különleges a balkezesség. Én szeretem a maga hátrányaival és előnyeivel együtt. Szeretek az asztal bal szélére ülni, hogy senki szájából ne verjem ki az ételt és szeretem azt is, ha hosszú sorok megírása után merő toll és tinta a tenyerem éle. Szeretem, hogy a külön balkezeseknek készült olló bizony nem passzol a jobbkezesek ujjai közé, de én bármikor lenyúlhatom az övékét.

ufo-297549_640

Ha meglátunk valakit balkezesként ne nézzük ufónak, hiszen ugyanolyan ép, egészséges ember, mint bárki más.

Éljenek a balkezesek!

A bejegyzés trackback címe:

https://konora.blog.hu/api/trackback/id/tr116365176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Melinda 2015.07.24. 19:24:46

Fogyatékosnak még nem neveztek, de azt már többször megkaptam, hogy rosszul vagyok összerakva, fordítva működöm, na meg a "hogy lehet így írni" beszólás is gyakori. Ilyenkor mindig elmondom, hogy szerintem a többiek vannak rosszul összerakva, én teljesen jól működöm, és kiválóan lehet bal kézzel írni. Ami viszont elgondolkodtató az az, hogy nem csak az idősebbek szólogatnak be. Évekkel ezelőtt azt hittem, ez a gondolkodásmód majd fokozatosan eltűnik, de a tolerancia hiánya sajnos minden korosztályban előfordul. :(

violetpowderpuff@gmail.com 2015.07.25. 11:18:20

Én meg kétkezes vagyok. Látnátok az emberek arcát, amikor "csak úgy" valamilyen tevékenység közben úgymond "kezet cserélek". Priceless.

Tündi 2015.07.26. 19:23:06

Én is inkább kétkezesnek mondanám magam mint pusztán balkezesnek. Bal kézzel írok, eszem, fakanalat abban fogom, vasalok, míg jobb kézben fogom az ollót, és míg kézilabdáztam szintén jobb kezes voltam, és a labdát is jobb lábbal rúgom. Gondolhatjátok mit szólt annó az edzőm amikor meglátta melyik kézzel írok, de nem azzal játszom, mivel azzal nem ment.Rajzolni nem szeretek,és nem is tudok,de sebaj nekem így jó, és fogyatékosnak sem mondanám magam így két diploma után.

fruh 2015.07.31. 15:07:02

Mekkora badarság..:D tapasztalatom szerint én a "fogyatékosságommal" sokszor ügyesebb vagyok mint egy jobbkezes

Norcsoo 2015.08.10. 12:11:51

Igen, ez nálam is fenn áll.

Norcsoo 2015.08.10. 12:12:22

Akkor te igazán sokoldalú lehetsz, ha mindkét kezed ügyesen használod. :)

Norcsoo 2015.08.10. 12:13:29

Sejtem, milyen gondolataik lehetnek ilyenkor, pedig szerintem szuper.

Norcsoo 2015.08.10. 12:14:16

Én is sokszor kapok hasonló jelzőket és értetlenül állok előtte. Remélem egyszer majd elfogadják, hogy vagyunk mi is.

Konora

Friss topikok

  • Daniel Markus: Szuper blog, és divatos a táska is! :) Ha táskához trendi ékszert keresel, akkor ajánlom a MARSCHA... (2020.12.19. 13:51) Egy magyar márka, (nem) csak anyukáknak
  • Szabolcs Molnár: Nekem 1 éve a feleségem a fodrászom. Jól szórakozunk hajvágás közben. Még 2-3 év és belejön. :)) :... (2020.11.17. 20:06) Hasznos ajándékok a pasiknak
  • Norcsoo: Utána is tudok egészségesen étkezni, akár életem végéig, igen.Egy étrend mindenki idejébe belefér,... (2020.09.15. 11:19) Kösz nem, diétázom!
  • Bódiné Jenei Csilla: Egy időben nagyon tetszett a tusvonal, mindig festettem magamnak, bár igaz, hogy sokat kínlódtam, ... (2019.09.07. 06:10) Gyönyörű, cicás tusvonal 4 lépésben
  • KÉRDEZZTŐLEM: Mennyi kattintàst kell elèrni posztonkènt,hogy megèrje ezzel foglalkozni? (2019.09.02. 17:59) A (nem is olyan) könnyű blogger élet

Címkék

ajándék (27) ajánló (196) arcápolás (18) bőrápolás (6) brittas (5) christmas (13) dekoráció (17) divat (65) DIY (35) egészség (10) ékszer (12) ékszerek (5) életmód (8) esküvő (5) ezsubegz (6) fashion (5) film (8) fitness (9) fitness diaries (17) frizura (7) haj (9) hajápolás (11) hangulat (6) healthy (7) így viseld (5) inspiráció (138) instagram (6) interjú (36) karácsony (57) kihívás (6) kívánságlista (5) köröm (13) lush (13) magyar designer (16) magyar márka (5) magyar tervező (26) make up (12) merengő (14) motiváció (6) nails (17) notino (19) nyár (12) ősz (18) ötlet (9) otthon (9) outfit (71) recept (11) smink (28) sorozat (6) személyes (55) szépségápolás (12) táska (11) tavasz (13) teszt (30) tipp (9) tippek (49) trend (13) videó (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása