E. L. James - Grey | ajánló

Nos, mint azt ITT is írtam, elhatároztam, hogy havonta egy könyvet akkor is megveszek, ha a fene fenét eszik is. Imádok olvasni, mindig is szerettem, de a laptopon való olvasás nem tesz jót a szememnek, és nem is ér fel az igazi könyvélménnyel. Szeretnék majd a blogra is minél több könyvet hozni, remélem teljesíteni tudom majd. Ezen elhatározásom első vásárlása Grey lett.

Kép 433

szerző: E. L. James
cím: GREY, A szürke ötven árnyalata Christian szerint
kiadó: Libri, 2015, Alföldi Nyomda Zrt.online ár:2.590,-Ft

 

Olvastam mindhárom szürke kötetet, így képben voltam a teljes sztorival. Számomra nagyon érdekes, amikor egy szereplő szemszögéből ismerhetjük meg a történetet, így nem volt kérdés, hogy ezt is el szeretném olvasni. Igyekszem úgy megírni a véleményemet, hogy ne legyen tele spoilerrel, de néhány részletet muszáj beleírnom.

Először is, le a kalappal az írónő előtt, hogy egy férfi szemszögéből is úgy megírta a történetet, hogy olvasás közben még én is elhittem, hogy pasi vagyok. Persze ő álmodta meg a szereplőt és a jellemeit, de egy egész könyvet így megírni (szerintem) nem lehet könnyű feladat.

grey.jpg belfasttelegraph.co.uk


 

Nagyon érdekes volt így megismerni a történetet, hiszen szinte egy új sztorit kapunk, igazi élmény volt olvasni és végig kíváncsi maradtam. Christian személyisége már a triológia alatt is végig fenntartotta az érdeklődésemet, de így még inkább megismerhettünk az ő összetett milyenségét - számomra sokkal szimpatikusabbá is vált, mint az előző kötetekben. Bár szexuális gondolatai kitöltik a könyvet, én mégis a romantikus oldalának kibontakozására figyeltem fel, inkább azt kísértem figyelemmel. Jobban megragadta a figyelmemet, hiszen reménytelen romantikusként úgy örültem egy-egy mozzanatnál, mintha a szemem előtt történne.

"Mennyei. Atyám. A karomba vonom, hajába temetem az arcomat, teleszívom magam részegítő illatával. Az sem érdekel, hogy egy zsúfolt pavilonban vagyunk. Nincs más, csak ő és én."

(E. L. James-Grey, 296. oldal)

 

A könyv inkább C személyiségének fejlődéséről szól, nem pedig arról, hogy milyen elcseszett. Sokszor mulatságos volt a reakciója egy-egy momentumra, így néhányszor meg is mosolyogtatott a könyv, amire nem számítottam. Bár sokat megtudunk a hatalommal bíró milliárdosról, a múltjáról nem tudunk meg sokkal többet, mint az előző kötetekből. Ezen gondolatairól szívesen olvastam volna kicsit többet, hiszen amikor Ana erről faggatja, bele lehetett volna szőni az emlékeit, például, hogy miként vált alávetettből dominánssá.
Gondolatai sokszor mulattatóak, mosolyra késztet, ahogy jól szórakozik magában Ana viselkedésén vagy éppen a saját tervein. Ezáltal elérhetőbbnek, emberibbnek tűnik.

grey1.jpg enfemenino.com


 

A végső felismerés a Dr. Flynnel folytatott beszélgetés során csapja arcon C-t, s egyszerre minket is. Szinte magával ragadóan boldog, amikor hosszas - szinte gyermeki - cívódás után a több mellett dönt.

A könyv során végig önmagával kell hadakoznia, sokszor olyan benyomást kelt, mintha egy kamaszról olvasnánk, ami biztosan nem véletlen, hiszen nem kapta meg a tipikus tini-éveket, így közel 30 évesen éli át mindazt, amit mások tizenéves korukban.

A történet egy álomképpel fejeződik be, amelyben vallomást tesz - egyelőre csak önmagának, de minket olvasókat egészen felvillanyoz és várakozással tölt el.

"(...) ügyetlenkedése az irodámban, pironkodása a barkácsboltban, pengeéles megjegyzései, okos kis szája... a kuncogása... konok és dacos eltökéltsége, bátorsága - s felötlik bennem, hogy élveztem minden egyes pillanatot. Minden dühítő, zavaró humoros, érzéki momentumot - igen, élveztem. Hihetetlen utat jártunk be mi ketten, én legalábbis biztosan."

(E. L. James  Grey-694. oldal)

 

Összefoglalva: Végig fenntartotta az érdeklődésemet a könyv, hiszen egy személyiségfejlődést követhetünk végig oldalról-oldalra. Számomra nem a szexuális, sokkal inkább a gyengéd érzelmek és gondolatok kerültek előtérbe, s ezáltal vált Grey sokkal szimpatikusabbá, mint a legelső kötetben. Alig várom, hogy a következő rész is megjelenjen, hiszen bár ismerem a történetet, teljesen más szemszögből elolvasni azért egészen más.

A könyv a Libri webáruházban jelenleg 2.590,-Ft-ért kapható. Nekem megérte a teljes árat is, nem csalódtam a történetben, csak Christianban - pozitívan.

 

Valaki olvasta már? Vélemény?

 

Facebook

instagram

bloglovin'

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konora.blog.hu/api/trackback/id/tr2016365230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Konora

Friss topikok

  • Daniel Markus: Szuper blog, és divatos a táska is! :) Ha táskához trendi ékszert keresel, akkor ajánlom a MARSCHA... (2020.12.19. 13:51) Egy magyar márka, (nem) csak anyukáknak
  • Szabolcs Molnár: Nekem 1 éve a feleségem a fodrászom. Jól szórakozunk hajvágás közben. Még 2-3 év és belejön. :)) :... (2020.11.17. 20:06) Hasznos ajándékok a pasiknak
  • Norcsoo: Utána is tudok egészségesen étkezni, akár életem végéig, igen.Egy étrend mindenki idejébe belefér,... (2020.09.15. 11:19) Kösz nem, diétázom!
  • Bódiné Jenei Csilla: Egy időben nagyon tetszett a tusvonal, mindig festettem magamnak, bár igaz, hogy sokat kínlódtam, ... (2019.09.07. 06:10) Gyönyörű, cicás tusvonal 4 lépésben
  • KÉRDEZZTŐLEM: Mennyi kattintàst kell elèrni posztonkènt,hogy megèrje ezzel foglalkozni? (2019.09.02. 17:59) A (nem is olyan) könnyű blogger élet

Címkék

ajándék (27) ajánló (196) arcápolás (18) bőrápolás (6) brittas (5) christmas (13) dekoráció (17) divat (65) DIY (35) egészség (10) ékszer (12) ékszerek (5) életmód (8) esküvő (5) ezsubegz (6) fashion (5) film (8) fitness (9) fitness diaries (17) frizura (7) haj (9) hajápolás (11) hangulat (6) healthy (7) így viseld (5) inspiráció (138) instagram (6) interjú (36) karácsony (57) kihívás (6) kívánságlista (5) köröm (13) lush (13) magyar designer (16) magyar márka (5) magyar tervező (26) make up (12) merengő (14) motiváció (6) nails (17) notino (19) nyár (12) ősz (18) ötlet (9) otthon (9) outfit (71) recept (11) smink (28) sorozat (6) személyes (55) szépségápolás (12) táska (11) tavasz (13) teszt (30) tipp (9) tippek (49) trend (13) videó (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása