A tervezőnek felcsapott tanár sikertörténete

Azért is szeretek foglalkozni a hazai márkákkal, mert mindegyiknek van egy története, egy háttere, egy kezdőlökete és szerintem ez mindenkire hat valamiképpen, aki megismeri ezeket.

Ilyen a BibiartBags sztorija is. Nem egy reflektorfénybe vágyó lány alkotta meg, hanem annál sokkal több és az ide vezető út sem volt a legkézenfekvőbb, de amint majd láthatjátok, megérte.

Mariannt és munkásságát nagyjából 1 éve követem és végre fel is kerestem őt, hogy az ő márkája legyen a következő itt a blogon, mivel rendkívül tetszik az, amit kiad a kezei közül, csodálatosak ezek a táskák.

Tudjátok, hogy a táskák egyébként is a gyengéim és folyamatosan szerepet kapnak a cikkekben, így örültem, amikor Mariann igent mondott és megejthettük az online interjút.

 

Mikor jött az ötlet, hogy tervezéssel szeretnél foglalkozni?

Néhány éve, meglehetősen későn csöppent az életembe.  Nem arról a klasszikus tervezői történetről van szó az én esetemben, hogy már  18 évesen tudtam, hogy művészeti egyetemre szeretnék járni, s  anyukámtól/nagymamámtól varrni tanultam és szépen rajzoltam. Egyáltalán nem, sőt! Harminc éves korom előtt még varrógépet sem használtam soha. Ehelyett olyan pályát választottam, ami pont jó volt arra, hogy még ne kelljen eldöntenem, mivel is szeretnék foglalkozni. Bölcsészkarra mentem és tanári diplomát szereztem.

A  diplomázás után kezdődött egy bizonyos útkeresési szakasz az életemben,  s elkezdetem utazgatni. Külföldi kalandozásaim során nagy adag tapasztalatot szereztem a munka világáról. Többféle tevékenységet is kipróbáltam: Rodosz szigetén felszolgáltam, Londonban fogyatékkal élőkkel vagy épp bolti eladóként dolgoztam, Kenyában pedig önkéntesként angolt tanítottam. Ebben a néhány évben érdeklődésem egyre inkább a kreatív szakmák irányába fordult:  grafikai és fotós végzettséget is szereztem. Valahol ezek az állomások a tervezésnek már előfutárai lehettek, mert rengeteget tanultam ezekből az élethelyzetekből;  legfőképpen kitartást, alázatot és céltudatosságot, hogy soha nem szabad feladni,  s a hibákból, kudarcokból is tudunk tanulni. Ezek nélkül a tulajdonságok nélkül nem hiszem, hogy képes lettem volna autodidakta módon megtanulni varrni, majd a táskatervezést elsajátítani, s végül egy saját márkát felépíteni néhány éven belül.

 

Miért éppen a táskák? Mi adta az ötletet?

Sokszor volt és van is olyan érzésem, hogy nem találok az egyéniségemhez illő ruhadarabot vagy kiegészítőt. Visszaemlékezve elmondhatom, hogy mindig is táskamániás voltam, évente több darabot is beszereztem. Mégis nem emlékeszem igazán ezekre a táskákra, valószínűleg azért, mert nem volt egyéniségük, amolyan tucatdarabok voltak. Kivéve egyet. Volt egy fekete henger alakú Mango táskám, amolyan orvosi táskára emlékeztető. Azt imádtam!

[caption id="attachment_7827" align="aligncenter" width="2048"] modell: az Adriana Design bloggere[/caption]

Az egyik ok tehát az volt, hogy szerettem volna egyedi táskákat kitalálni, amik észrevehetőek, látványosak, nem merülnek a feledés homályába, s viselőjük érzelmileg is kötődhet egy-egy darabhoz.

A másik ok pedig a kezdeti újrahasznosítási őrület. A legelső termékek a régi ruháimból, valamint az otthon talált hímzett terítőkből újraértelmezett darabok voltak. Szétvágtam a régi dolgokat , s mivel ezekből csak kisebb dolgokat tudtam előállítani, neszesszerek születtek belőlük.  És a kis sminkes táskáktól valahogy egyenes út vezetett a nagyobb táskákig.

 

Emlékszel még a legelső darabra? Meséld el, hogyan készült!

Hogyne emlékeznék! Az imádott mandala-mintás felsőmből készült, amit a londoni Camden Town piacon vásároltam, s évekig hordtam. Sajnos néhány év múltán tudomásul kellett vennem, hogy vízszintesen kinyúlt, függőlegesen pedig összement a fölső,  amitől persze semmiképpen sem akartam megválni. Ez a ruhadarab esett „áldozatul” legelőször az újrahasznosítási  szenvedélyemnek, szétvágtam hozzá egy farmert is és született belőlük néhány neszesszer.

 

Kikből áll a BibiartBags csapata? Hogyan oszlanak meg a feladatok?

A férjem, Krisztián és én alkotjuk a BibiartBags csapatot; tehát 2 fős. Krisztián teljes állása mellett sokat segít nekem egy-egy munkanap végén és a hétvégeken. Feladatai többnyire a termékek fotózása, táskák kiszabása és anyagbeszerzés a hazavezető bringaútja során. Illetve az új fazonokban is mindig kikérem a véleményét.  A tervezés,  gyártás/kivitelezés, marketing és kapcsolattartás az én asztalom. Ezek közül a teendők közül  a termékek legyártása a legnagyobb falat, amit ebben az évben szeretnék kicsit jobban elengedni, s külső segítséget is igénybe venni a régebbi kollekciók népszerű darabjainak varrásában. Fontos lenne, hogy nagyobb legyen a kínálat, legyenek termékek készleten, s ne kelljen több hetet várni egy-egy  táskára, mert éppen annyira el vagyunk havazva a rendelésektől.

Az új kollekció táskáit viszont én fogom elkészíteni. Már alig  várom az új látványvilágot!

 

Hogyan jellemeznéd a márkát, a táskáitokat?

A BibiartBags táskák formavilága letisztult és minimalista. Alapvetően nőies elemek jellemzik a márkát csipetnyi csillogással és feltűnéssel.  A matt  anyagok jól megférnek a hologramos és fényes  részletekkel, amelyek adnak egy kis pikantériát minden egyes táskadarabnak.  Rendkívül népszerűek a hátizsákok, viszont nem a hagyományos vonalvezetésű,  sportos hátizsákokra kell itt gondolni, hanem elegánsan újragondolt és feminim elemekkel felruházott háti táskákra.  Ezért ezeket a táskákat nem csak tornacipővel  lehet hordani, hanem akár balerinával vagy magassarkúval is nagyon jól mutatnak.

A  táskák színvilágában megtalálható a fekete, fehér, ezüst, bronz, pasztell rózsaszín és egy kis türkiz. Viszont a tavaszi kollekció más színeket vonultat majd fel. A tavaszi ébredéssel a táskák is még inkább kibontakoznak  majd.

Találhatóak még a kínálatban tornazsákok, oldaltáskák, kis pénztárcák bőrből és hologramos anyagból, valamint clutch és neszesszer is. 

A táskák megjelenésén kívül meg kell említeni itt a vásárlókat is, mert a táska csak viselőjével együtt talál igazán célba, lesz igazán látványos. A Bibiartbags tulajdonosok rendkívül stílusosak és egyedi megjelenésűek, szinte sosem kérdés, hogy a választott táska jó helyre kerül-e, annyira jól áll nekik, s hozzátesz a megjelenésükhöz. Valamelyik nap épp beszélgettünk arról, hogy hihetetlen dekoratív és szép lányokkal  találkozunk a design vásárokon és ismerkedünk meg a személyes átadások során,  akár szépségversenyt is lehetne tartani a BibiartBags oldal kedvelői között.

 

Mikor érezted, hogy ez lehet a megélhetésed is? Rögtön jöttek a sikerek?

Körülbelül két évig hobbi volt a táskakészítés, a 2017-es év viszont meghozta az ismertséget. Ennek oka lehetett a hátizsák fazon kifejlesztése, ami már a kezdetektől nagy tetszést aratott,  valamint az is, hogy bekerültünk a Wamp design vásár kiállítói közé. Hónapról hónapra növekedett az érdeklődés és megrendelések száma, s mivel a főállásom mellett már nem tudtam elég időt a tervezésre és kivitelezésre szánni, el kellett döntenem, hogy merre tovább.. Természetesen nem gondolkodtam sokáig, így most egész napomat/hetemet a kérések teljesítése teszi ki, s  én nagyon szeretem ezt a munkafolyamatot. Leginkább mégis egy-egy termék elkészülte,  a szép végeredmény okoz örömet,  s a vásárlók boldogsága, amikor először meglátják a kiválasztott táskát.   Kétség sem fér hozzá, hogy jó döntést hoztam, mikor a tervezést választottam.

 

Melyek a vásárlók kedvenc formái, anyagai?

Egyértelműen a kedvenc  fazon a hátizsák, aminek nagyméretű és mini verziója is elérhető. A tavaszi-nyári szezonban a hátizsákokon kívül a tornazsákok is nagy népszerűségnek örvendenek, szuper útitársak kiránduláshoz, utazáshoz, vagy egy koncerten/ fesztiválon észrevétlenül megférnek viselőjük hátán, hogy élvezhessék a bulit.

Emellett ritkábban érkeznek kérések még oldaltáskára és clutch-ra is.  Viszont annyira kevés az érdeklődés irányukba, hogy a mi figyelmünk is inkább a háton hordható táskafazonokra irányul. Az interjú készültekor, a tél kellős közepén egyértelműen ki tudom jelenteni, hogy a fekete hologramos háti táskát sorozatban kell készíteni,  annyian rendelik. Nagyon kedveltek  a kígyómintás és  különböző hologramos anyagok csillogó eleganciájuk miatt, melyek már majdnem 2  éve vannak a BibiartBags kínálatában kisebb-nagyobb változásokkal.

[caption id="attachment_7832" align="aligncenter" width="2048"] modell: az Adriana Design bloggere[/caption]

 

Mennyire vagytok rugalmasak az egyedi megrendelések tekintetében? Mennyire van rá idő a fix megrendelések mellett?            

Rugalmasak lennénk, mert nekünk is a megrendelő elképzelése a legfontosabb, de időnk kevéssé engedi. Színben és méretben tudunk eltérni az állandó fazonoktól, de strukturális átalakításban általában nem.  Ennek ellenére érdemes levelet írni nekünk ez ügyben, hátha éppen belefér az időnkbe egy másik fazon tervezése is.

 

Mennyire követitek a táskákkal az aktuális trendeket, mennyire igazodtok hozzájuk?

Valamennyire igen, követjük különösen a szín világában, hogy az éppen aktuális divatszínekhez tudjunk készíteni kiegészítőt,  de szeretnénk kicsit eltérni is az aktuális trendektől.  Inkább az egyedi és különleges táskák tervezése lenne a cél, amik nem találhatóak meg máshol, s nem sétálnak veled szembe az utcán.

 

Mennyire követi a saját stílusod az aktuális divatot?

Szerintem én színesebben öltözködöm, mint az aktuális divat.  Nem árulok el meglepetést, hogy  nőként szintén odavagyok a mostanában divatos csillogó dolgokért: van a ruhatáramban természetesen flitteres felső, hologramos cipő, csillogó kiegészítő.  Ugyanakkor a ’kevesebb több’ elvét vallom, jöhet egy kis csillogás visszafogott  pasztel színekkel, vagy tűnjön fel egy erősebb szín a ruházatban (például a rózsaszín vagy a türkiz) mondjuk a feketével  vagy a fehérrel kontrasztban.

Mivel egész évben bringával járok a városban, a biciklis divat is nagyon érdekel, vagyis inkább annak a  megreformálása. A menő hátizsák a bringán természetesen alapdarab!  Van egy csodaszép türkiz vintage biciklim, amihez nagyon szeretek öltözködni. Például a biciklimhez készítettem el az első bőr háti táskámat, ami ugyanolyan türkiz színű, mint a bringám. És akkor érzem magam a legjobban, amikor mindezekhez szoknyában biciklizhetek, és magassarkú cipőben.  ’Legyünk stílusosak a biciklin is!’  - mottóval.

Természetesen az örök divatos fekete bakancs és szakadt farmer is megtalálható a szekrényemben. Viszont ezeket leszámítva nem a női magazinok képei alapján öltözködöm, s mindinkább keresem az egyedi ruhákat, amiket tervezőknél és second hand boltokban inkább megtalálok, mint a plázák üzleteiben.

 

Szerintetek mitől lesz egy nő stílusos?

Harmóniában van a kisugárzása a ruháival, ékszere illeszkedik az öltözékéhez, a cipő a táskához, s mindez egy szép egészet alkot.  Jól esik ránézni, s rajta felejteni a tekintetünket. Egy–egy  ruhájára / kiegészítőjére rácsodálkozunk, s akaratlanul  is megkérdezzük,  hogy de jó, ez honnan van?

Itt el kell mondanunk, hogy vásárlóinkon gyakran látunk szuper menő dolgokat, mint például egy mustársárga széldzseki, vagy egy teljesen átlátszó-PVC hologramos hátizsák. Reméljük, magukra, illetve menő darabjaikra ismernek a leírásból .

 

Akinek megtetszett a munkátok, miként rendelhet, vásárolhat tőletek?

A következő Wamp design vásár a Millenárison február 25-én lesz, ahol személyesen is találkozhattok velünk,  válogathattok a táskákból, valamint szeretnénk az új kollekcióból is bemutatni néhány darabot.  Internetes rendelés leadására a www.bibiartbags.com webáruházon keresztül  van lehetőség, illetve a Facebookon is lehet nekünk írni (www.facebook.com/bibiartbags ).

 

Mit várhatunk idén a márkától?

SZÍNEKET! Olyan meseszép színeket szeretnénk a táskákba csempészni, mint amilyenek a Floridai álom című filmben láthatóak. Ha még nem láttátok a filmet, s kíváncsiak vagytok, nézzétek meg!

Azt hiszem rájöttetek, hogy egy nagyon összetett és gondos munkával dédelgetett márkáról van szó, amelynek neve alatt olyan minőségi táskák kerülnek a kínálatba, hogy felveszik a versenyt a nagyobb árkategóriájú termékekkel is. Letisztult szabás és varrás, precíz formák, bárki ruhatárába beilleszthető darabok, legyen szó alkalomról vagy egy egyszerű, biciklis hétköznapról. Én is sok esetben vagyok nőcis, sok esetben pedig lazább és szerintem ezek a táskák valóban mindkét stílusba beilleszthetőek.

Összességében bízom abban, hogy nektek is legalább fele annyira megtetszettek ezek a gyönyörű táskák, mint nekem és ha választatok is a kínálatból, büszkén viselitek majd!

A bejegyzés trackback címe:

https://konora.blog.hu/api/trackback/id/tr5716365628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Konora

Friss topikok

  • Daniel Markus: Szuper blog, és divatos a táska is! :) Ha táskához trendi ékszert keresel, akkor ajánlom a MARSCHA... (2020.12.19. 13:51) Egy magyar márka, (nem) csak anyukáknak
  • Szabolcs Molnár: Nekem 1 éve a feleségem a fodrászom. Jól szórakozunk hajvágás közben. Még 2-3 év és belejön. :)) :... (2020.11.17. 20:06) Hasznos ajándékok a pasiknak
  • Norcsoo: Utána is tudok egészségesen étkezni, akár életem végéig, igen.Egy étrend mindenki idejébe belefér,... (2020.09.15. 11:19) Kösz nem, diétázom!
  • Bódiné Jenei Csilla: Egy időben nagyon tetszett a tusvonal, mindig festettem magamnak, bár igaz, hogy sokat kínlódtam, ... (2019.09.07. 06:10) Gyönyörű, cicás tusvonal 4 lépésben
  • KÉRDEZZTŐLEM: Mennyi kattintàst kell elèrni posztonkènt,hogy megèrje ezzel foglalkozni? (2019.09.02. 17:59) A (nem is olyan) könnyű blogger élet

Címkék

ajándék (27) ajánló (196) arcápolás (18) bőrápolás (6) brittas (5) christmas (13) dekoráció (17) divat (65) DIY (35) egészség (10) ékszer (12) ékszerek (5) életmód (8) esküvő (5) ezsubegz (6) fashion (5) film (8) fitness (9) fitness diaries (17) frizura (7) haj (9) hajápolás (11) hangulat (6) healthy (7) így viseld (5) inspiráció (138) instagram (6) interjú (36) karácsony (57) kihívás (6) kívánságlista (5) köröm (13) lush (13) magyar designer (16) magyar márka (5) magyar tervező (26) make up (12) merengő (14) motiváció (6) nails (17) notino (19) nyár (12) ősz (18) ötlet (9) otthon (9) outfit (71) recept (11) smink (28) sorozat (6) személyes (55) szépségápolás (12) táska (11) tavasz (13) teszt (30) tipp (9) tippek (49) trend (13) videó (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása