Bloggerből lett divattervező

Különösen fontos interjú nekem a mai, hiszen Enikő szintén a Caféblognál vezeti a blogját és legutolsó bejegyzéséből arról értesülhettünk, hogy létrehozta saját márkáját, amely a Theo nevet kapta.

 

[caption id="attachment_9893" align="aligncenter" width="2048"] Tóth Enci, a THEO tervezője[/caption]

A márka kínálatában gyönyörű, lendületes, igazán mai táskákat találunk, így már a bejelentő cikk elolvasásánál tudtam, hogy mindenképp be szeretnék nektek számolni róla, ezeket mindenkinek látnia kell. Sok munka van a táskákban, látszik is rajtuk, luxus minőségűek, isteni a színválaszték és szerintem bárkinek jól állhatnak. Viszont egészen friss még a Theo, ezért interjúval szeretném nektek bemutatni Enikőt és az ő táskáit.
Kövessétek Instagramon is!

 

Aki olvasta a blogodat, annak nem vagy ismeretlen, de annak, aki még nem hallott rólad, kérlek mutasd be magad néhány mondatban!

Tóth Enci vagyok vagyok, egy szuperhős 6 éves kisfiú anyukája, és 17 éves koromtól dolgozom - kisebb kihagyásokkal – a divatszakmában. Viszonylag hamar kiderült, hogy sosem leszek elég magas vagy elég vékony a klasszikus modellszakmához, így csöppentem a reklámfilmek világába hosszú évekre. Ezalatt az idő alatt lehetőségem volt számos tervezővel együtt dolgozni, és kialakult egy erős vonzalmam a közeg iránt.

Bölcsészkaron végeztem, portugál-kommunikáció szakon, és ugyan más utat választottam, az egyetemen eltöltött évek nagy hatással voltak az akkori szétszórt énemre, és tereltek a megfelelő irányba. Az első „igazi” munkahelyemen egyszer és mindenkorra megfogadtam, hogy olyan utat választok magamnak, amit szeretek is, hogy ne kelljen egy állandóan forgó mókuskerékben éreznem magam. Szerintem nagyon fontos, hogy bele tudjunk feledkezni abba, amit csinálunk, hiszen a napunk 60%-át a munkahelyünkön töltjük, így nem mindegy, hogy milyen energiákat viszünk aztán haza magunkkal.

A kisfiam születése után indítottam a divatblogom, és ezzel egyidőben elvégeztem a divat – és stílustervező szakot. Ez egy nagyon fontos időszak volt az életemben, hiszen több mint két évem volt átgondolni és megalapozni a karrierem.

A márkák menedzselése úgyszintén vonzott, és szerettem volna felépíteni magam, bővíteni az ismereteimet, mielőtt saját márkát indítok. Hazai divattervezők mellett kezdtem dolgozni, gardróbrendezéseket vállaltam, majd egy luxusmárka, a TWINSET itthon debütáló üzletei tartoztak hozzám, ezt követően kerültem a DESIGUAL márkához, szintén brand managerként, viszont már a nagykereskedelmi oldalon. Ekkor már tudatosan alakítottam úgy az életem, hogy beleférjen egy saját vállalkozás elindítása, úgy éreztem, hogy végre eljött az ideje, és ekkor álmodtam meg a THEO-t. Nem szeretek és nem is tudok egy helyben ülni, az inspirál, ha egyszerre több szálon futnak az események.

Mióta érdekel a divat tudatosan? Mikor jöttél rá, hogy te szeretsz ezzel komolyabban foglalkozni, mint egy „átlagos” nő?

Nehéz lenne konkrét időpontot mondani. Ha rajtam múlik, akkor már 26 évesen kísérleteztem volna saját márkával, viszont akkoriban még nem volt ilyen ereje a közösségi médiának, így csak üzlet-szinten lehetett új brandet prezentálni, amihez rengeteg mindenre szükség volt, legfőképpen olyan biztos alaptőkére, amivel akkor nem rendelkeztem. Az egyik barátnőm egyszer így fogalmazott, azóta is sokszor eszembe jut és mosolygok rajta : „Enci, nézem ezt a sok különböző színű és mintájú ruharadabot rajtad, és biztos vagyok benne, hogy senkinek eszébe nem jutna így felvenni, de rajtad valahogy tökéletes az összhatás.”

 

Miért éppen a táskák és nem ruhák vagy cipők? Hogyan született meg a THEO koncepciója?

A divatsuli idején egyértelműen ruhákban gondolkoztam még, a vizsgamunkám egy esküvői kollekció volt. A rákövetkező években viszont a munkám szerves része volt az üzletek kollekcióinak kiválogatása, előrendelése és észrevettem, hogy mennyivel ösztönösebben döntök a táskák esetében. A ruháknál mindig szükségem volt statisztikai számokra, hogy el tudjak rugaszkodni a saját ízlésemtől, a táskáknál viszont pillanatok alatt összeállt a kép. Ezzel együtt saját részre sosem sikerült megtalálnom a tökéletes darabot. Ha vásárolni megyek, mindig előttem van pontosan, hogy mit keresek, így sokszor üres kézzel távoztam. Elkezdtem rajzolni, először nem is tudatosan, aztán azon kaptam magam, hogy kezd összeállni egy kis kollekció, benne minden olyan elvárással, amit általában a vásárlók fogalmaztak meg, mikor termékeket ajánlottam nekik. Innen még hosszú volt az út a THEO első GIULIA fazonjáig, de olyan érzés volt, mint amikor végre hazaérsz. Tudtam, hogy ez lesz az utam. A THEO márkanév pedig a nevem első és utolsó betűiből született.

Van bármilyen képzettséged ehhez vagy abszolút kezdőként vágtál bele a tervezésbe?

Ahogy fentebb írtam, divattervezőként végeztem, viszont a táskatervezés egy teljesen speciális szakma. Folyamatosan tanulok valami újat, így már egyre kevesebb felesleges kört futok a tervezés folyamatától a modellezésen át addig a pillanatig, amíg eljutunk a mintakészítésig. Ez utóbbihoz egy kiváló szakmai tapasztalattal bíró bőrdíszműves és egy varroda nyújt segítséget.

 

Mennyire veszel részt a táskák elkészítésének folyamatában?

A papírra vetett tervek alapján mindig kartonból készítek egy méretarányos modellt. Ez azért lényeges, mert ebben a korai fázisban már észre lehet venni azokat a problémákat, amik majd a gyártás során merülhetnek fel. Ezután következik az anyagok beszerzése, ezt nem is lehetne másra bízni. Egy alkalommal például, amikor királykék bőr után érdeklődtem a nagykerekben először telefonon, szinte mindenhol azt a választ kaptam, hogy menjek nyugodtan, természetesen van nekik. Végül a hetedik helyen találtam, a többi távoli rokonságban sem állt a királykék színnel.

A mintakészítés pedig sok lépéses folyamat, a legapróbb részlet is egyeztetésre szorul, a cipzár színétől, a fogón át a bélés és a belső elrendezés pontos kialakításáig, így ilyenkor van, hogy naponta megyek a műhelybe. Szeretem az egyedi megoldásokat, ezzel gyakran feladom a leckét a gyártómnak.

 

Honnan merítesz inspirációt ezekhez a nem mindennapi formákhoz?

Változó. A GIULIA fazont egy az egyben egy filmrészlet kalapdoboza ihlette, ott a formába szerettem bele, és kifejezetten „business” öltözékhez terveztem. A CHARLIZE esetében viszont az elegáns megjelenésen túl a praktikum is fontos volt. Mini táskát szerettem volna, de mindenképpen olyat, ami a gyakorlatban is megállja a helyét. Folyamatosan gyűjtöm a tapasztalatokat a vásárlói igények kapcsán. Néha azon kapom magam, hogy hogy idegenek táskaválasztási szokásait elemzem, ami vicces, de ahhoz, hogy széleskörben kedvelt terméket tudjak előállítani, azt gondolom, hogy kifejezetten fontos. Emellett a félkör és az asszimetrikus formák határozzák meg a THEO stílusát, ezek minden kiegészítőnek adnak egy lágy, de egyedi jelleget.

 

Nagyon tetszik, hogy élénk színekkel is dolgozol. Ezek vagy inkább a monokróm színek a kelendőbbek?

Az első kollekciónál szándékosan két alapszínnel, a bézzsel és a feketével indítottam, és kísérleti jelleggel választottam melléjük egy intenzív fukszia színt. Akinek esetleg nem cseng ismerősen, ez egy erős pink szín, lila árnyalattal. A bézs indult be először, de alig néhány hét után már toronymagasan vezetett a fukszia és nem is tudtam eleget gyártani belőle. Nyáron tudatosan szüneteltettem és most ősszel lesz újra elérhető.

Biztonságosabb lenne alapszínekben gondolkoznom, viszont elveszne az egyedi jelleg.

Jól láttam, hogy esküvői ruhákhoz is készült táska?

Igen, megálmodtam egy esküvői fazont, ez már idén is elérhető volt, de ősszel új színben debütál majd. Sokszor láttam, hogy a menyasszonyok azt a néhány apró kelléket, amire egész este szükségük volt, a családtagjaikra bízták megőrzésre, hiszen a ruhába mégsem rejthették. 
Így viszont sosem voltak kéznél. A CHARLIZE Wedding Bag-et egy akár nagyobb méretű telefonnak, rúzsnak, bankkártyának terveztem, de ennél jóval többet is elbír.

 

Bár készül már a webshopod, addig elérhetőek valahol a táskák árai?

Az Instagram oldalra időnként felteszek 1-1 posztot, ahol látható, de nem igazán szeretem kiírni, erre majd ott lesz a webshop. Kicsit olyan érzésem van, mint amikor egy üzletlánc magazinjában fél kiló banán mellett nagy betűkkel szerepel az ár. Viszont sok üzenetet kapok, ennek egy része az árakkal kapcsolatos, és ez azért jó, mert az ár utáni érdeklődés általában csak egy a sok kérdés közül, ami egy vásárlóban felmerül. Ilyenkor meg szoktam írni a szállítás-átvétel részleteit, küldök natúr, szerkesztés nélküli fotót, ha éppen arra van szükség, vagy átbeszéljük az egyedi kéréseket (pánt típusa, monogram) stb. A GIULIA fazonunk egyébként 58.900Ft-ba, CHARLIZE Mini táskánk pedig 32.990Ft-ba kerül.

Hogyan fogadták a márkát, mik a vásárlói visszajelzések?

A kezdetektől nagyon-nagyon pozitívan, ami hatalmas lendületet adott, amikor még kissé bátortalan voltam a promótálás tekintetében. Minden márka elsődleges bázisa az ismerősök, család, barátok köre és nagyon sok támogató üzenetet kaptam, amiért nem lehetek elég hálás.

 

Valahol meg lehet élőben is tekinteni a termékeket?

Az Opera melletti KE FASHION tervezői üzletben, a Hajós utca 19-ben.

 

Mikor várhatunk újabb modelleket? Készülsz valamivel az őszi-téli szezonra?

Szeptember végére készülök egy igazi meglepetéssel. Lesz egy új fazon, amit már az oldal követőitől begyűjtött észrevételek figyelembevételével terveztem, így kíváncsi vagyok a fogadtatásra, és készülnek az új színek is. Próbálom a különböző színtípusok szerint kialakítani a kollekciót, és Erikával, a KE Fashion tervezőjével is rendszeresen egyeztetünk. A nyári kollekciónk mindenféle előzetes megbeszélés nélkül, tökéletesen passzolt egymáshoz, de az őszinél már tudatosan is törekszünk rá. Azt vettük észre, hogy értékelik a vásárlók, és persze az összkép szempontjából is nagyon fontos.
Rendszeresen tartunk majd hétvégi workshopokat hölgyek részére, ahol a tanácsadás is szerepet kap majd.

 

Tervezed, hogy a táskákon kívül mást is kipróbálsz?

Tervezés szempontjából egyelőre biztosan nem, szeretnék maximálisan fókuszálni a táskákra, valamint a márka menedzselésére.
Ugyanakkor a blogomnak rengeteget köszönhetek, és hiányzik is az a szuper kis közösség, amit ott sikerült kialakítanom, így tervezem, hogy egy kis ráncfelvarráson esik majd át, és több gardróbrendezéssel kapcsolatos topik lesz – visszakanyarodva a gyökerekhez – valamint, ha időm engedi, akkor vállalok újra személyes tanácsadást is.

Kiknek ajánlanád a THEO táskákat?

Gyerekkoromtól inspirálnak azok a nők, akik ki mernek tűnni a tömegből, és itt nem feltétlen az extravagáns viselkedésre, vagy exhibicionizmusra kell gondolni, hanem arra, amikor lehetetlennek tűnő élethelyzetekben képesek helytállni, nem törődve a mások szkepticizmusával. Ők ihlették a márkát, és egyértelműen nekik ajánlom.

 

A képeknek köszönhetően szerintem már ti is beleszerettetek ezekbe a különleges formájú csoda darabokba és velem együtt várjátok, Enci mit eszelt ki őszre. Nagyon büszke vagyok arra, hogy egy ilyen csodálatos magyar nő is tervezésre adta a fejét. Enikő nagyon inspiráló személyiség, a márka is hamar sikeressé vált, róla bátran példát vehetünk.

 

Gyönyörűek a táskák, igazi kívánságlistás darabok és biztosak lehetünk benne, hogy hosszú évekre szóló minőségűek. Remélem többetek is kedvet kap hozzá és ha más nem, legalább követni kezdi a márkát, hogy le ne maradjon az újdonságokról!

A bejegyzés trackback címe:

https://konora.blog.hu/api/trackback/id/tr816365822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Konora

Friss topikok

  • Daniel Markus: Szuper blog, és divatos a táska is! :) Ha táskához trendi ékszert keresel, akkor ajánlom a MARSCHA... (2020.12.19. 13:51) Egy magyar márka, (nem) csak anyukáknak
  • Szabolcs Molnár: Nekem 1 éve a feleségem a fodrászom. Jól szórakozunk hajvágás közben. Még 2-3 év és belejön. :)) :... (2020.11.17. 20:06) Hasznos ajándékok a pasiknak
  • Norcsoo: Utána is tudok egészségesen étkezni, akár életem végéig, igen.Egy étrend mindenki idejébe belefér,... (2020.09.15. 11:19) Kösz nem, diétázom!
  • Bódiné Jenei Csilla: Egy időben nagyon tetszett a tusvonal, mindig festettem magamnak, bár igaz, hogy sokat kínlódtam, ... (2019.09.07. 06:10) Gyönyörű, cicás tusvonal 4 lépésben
  • KÉRDEZZTŐLEM: Mennyi kattintàst kell elèrni posztonkènt,hogy megèrje ezzel foglalkozni? (2019.09.02. 17:59) A (nem is olyan) könnyű blogger élet

Címkék

ajándék (27) ajánló (196) arcápolás (18) bőrápolás (6) brittas (5) christmas (13) dekoráció (17) divat (65) DIY (35) egészség (10) ékszer (12) ékszerek (5) életmód (8) esküvő (5) ezsubegz (6) fashion (5) film (8) fitness (9) fitness diaries (17) frizura (7) haj (9) hajápolás (11) hangulat (6) healthy (7) így viseld (5) inspiráció (138) instagram (6) interjú (36) karácsony (57) kihívás (6) kívánságlista (5) köröm (13) lush (13) magyar designer (16) magyar márka (5) magyar tervező (26) make up (12) merengő (14) motiváció (6) nails (17) notino (19) nyár (12) ősz (18) ötlet (9) otthon (9) outfit (71) recept (11) smink (28) sorozat (6) személyes (55) szépségápolás (12) táska (11) tavasz (13) teszt (30) tipp (9) tippek (49) trend (13) videó (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása