Olcsó karácsonyfadíszek saját kezűleg

A karácsony előtti hetekben tör felszínre leginkább a kreatív énem és bár idén néhány dologról, mint például a díszek varrása, le kell mondanom a kezem miatt, de van itt valami, ami könnyen megy nekem is, szóval vonjátok csak be a gyerekeket!

 

A só-liszt gyurmát még gyerekkoromból ismerem és idén újra elővettem ezt a szuper alapanyagot, amit ráadásul rengeteg módon feldobhatok. Könnyű előállítani, nem kell főzni, sem hűtőbe tenni, amint összegyúrtuk, jöhet is a móka!

 

Hozzávalók /kb. 25 díszhez/:

  • 200 gramm liszt
  • 200 gramm só
  • 125 ml víz

Amikkel még feldobhatod az alapot:

  • ételfesték
  • fahéj, mézeskalács fűszerkeverék
  • illóolaj
  • csillámpor

A fent leírt mennyiséget vegyétek alapreceptnek, ezt úgy felezitek vagy éppen duplázzátok, amennyi díszt szeretnétek belőle készíteni. Először a lisztet és a sót kell alaposan összekeverni, majd jöhetnek a fűszerek és a csillámpor, ha szeretnétek. Végül jöhet a víz, amelybe én előzőleg beleöntöttem az ételfestéket. Ha alaposan összedolgoztátok, tényleg egy gyurma-szerű tésztát kaptok.

Nincs más hátra, mint lisztes felületen kinyújtani kb. fél centi vastagságúra és kezdődhet az izgi része! Süti szaggatókkal és pecsétekkel kell őket kiszaggatni, majd még frissen lyukat fúrni bele fogpiszkáló vagy szívószál segítségével az akasztónak.

Én folpackkal fedett tálcára tettem őket száradni. Sütőben is ki lehet őket szárítani, de vigyázni kell, mert felpuffadhat, így én inkább a szobahőmérsékletet ajánlom, 2-3 nap alatt tökéletesen megszilárdulnak. 24 óra elteltével érdemes mindet átfordítani, így lesz a legszebb és legsimább a végeredmény.

Alapból a legfinomabb szemű só ajánlott, de én véletlenül a nagyobbat tettem bele. Imádom a végeredményt, olyan természetes ez a kicsit durva, lyukacsosnak tűnő felület!

[caption id="attachment_10055" align="aligncenter" width="2048"] A hópihék szilikonos kekszforma segítségével készültek.[/caption]

Akasztóként is több féle textúra használható, ez csak rajtatok múlik, igyekeztem nektek több variációt is lefotózni. Pro tipp: a dombornyomott díszeket, mint a hópihém, arany vagy ezüst festékkel is ki lehet díszíteni!

[caption id="attachment_10056" align="aligncenter" width="2048"] A rénszarvasokat fahéjjal színeztem és tettem illatossá.[/caption]

Nálunk mindig a fára kerülnek, de kis üvegben szuper lehet ajándékba, kísérőként a csomagra kötve, ha másokat is meg szeretnénk lepni saját kezűleg készített kincsekkel.

 

https://www.youtube.com/watch?v=cIRvEzcEpDI

Ha tetszett, nézzetek be Facebookra és Instagramra is!

A bejegyzés trackback címe:

https://konora.blog.hu/api/trackback/id/tr2716365836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Konora

Friss topikok

  • Daniel Markus: Szuper blog, és divatos a táska is! :) Ha táskához trendi ékszert keresel, akkor ajánlom a MARSCHA... (2020.12.19. 13:51) Egy magyar márka, (nem) csak anyukáknak
  • Szabolcs Molnár: Nekem 1 éve a feleségem a fodrászom. Jól szórakozunk hajvágás közben. Még 2-3 év és belejön. :)) :... (2020.11.17. 20:06) Hasznos ajándékok a pasiknak
  • Norcsoo: Utána is tudok egészségesen étkezni, akár életem végéig, igen.Egy étrend mindenki idejébe belefér,... (2020.09.15. 11:19) Kösz nem, diétázom!
  • Bódiné Jenei Csilla: Egy időben nagyon tetszett a tusvonal, mindig festettem magamnak, bár igaz, hogy sokat kínlódtam, ... (2019.09.07. 06:10) Gyönyörű, cicás tusvonal 4 lépésben
  • KÉRDEZZTŐLEM: Mennyi kattintàst kell elèrni posztonkènt,hogy megèrje ezzel foglalkozni? (2019.09.02. 17:59) A (nem is olyan) könnyű blogger élet

Címkék

ajándék (27) ajánló (196) arcápolás (18) bőrápolás (6) brittas (5) christmas (13) dekoráció (17) divat (65) DIY (35) egészség (10) ékszer (12) ékszerek (5) életmód (8) esküvő (5) ezsubegz (6) fashion (5) film (8) fitness (9) fitness diaries (17) frizura (7) haj (9) hajápolás (11) hangulat (6) healthy (7) így viseld (5) inspiráció (138) instagram (6) interjú (36) karácsony (57) kihívás (6) kívánságlista (5) köröm (13) lush (13) magyar designer (16) magyar márka (5) magyar tervező (26) make up (12) merengő (14) motiváció (6) nails (17) notino (19) nyár (12) ősz (18) ötlet (9) otthon (9) outfit (71) recept (11) smink (28) sorozat (6) személyes (55) szépségápolás (12) táska (11) tavasz (13) teszt (30) tipp (9) tippek (49) trend (13) videó (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása