Ja, csak körmös vagy?!

Már amikor egyáltalán jelentkeztem a képzésre, akkor tudtam, hogy megkapom majd az ilyen és ehhez hasonló, lenéző kommenteket, így fel voltam rá készülve.

pexels-artem-beliaikin-2624776.jpg

 

Általános gondolat a legtöbb embernél, hogy amihez nem kell diploma, az csak egy fapados szakma, bárki meg tudja csinálni, mert kifizeted és hozzád is vágják. Fokozottan igaz ez a szépségiparra, a fodrászok, a körmösök és a kozmetikusok "buta libák". Ismerős vélemény, igaz? Én azok közé tartozom, akik akkor sem gondolták ezt, amikor még eszembe nem jutott, hogy én bizony ki szeretném tanulni a körmös szakmát. Minden tudásért meg kell küzdeni, tanulni, legyen az egy asztalos szakma, takarító vagy éppen pedikűrös. Nekem a szemembe még soha nem mondta senki, hogy "Aha, ez bárkinek menne, mutass is fel valamit, ne erre legyél büszke!", de bizony a szem mindent elárul, kimondott szavak nélkül is. Viszont én tudom, hogy van miért büszkének lennem magamra, mert megdolgoztam a bizonyítványomért és azóta is dolgozom, továbbképzésen veszek részt, éjszakába nyúlóan gyakorlok, hogy jó szakember legyek.

k.jpg

Nem tudják az emberek, hogy ahhoz, hogy egyáltalán foglalkozzak valakinek a körmeivel, milyen anatómiai tudás szükséges. Nem, nem csak annyit kell tudnunk, hogy a vendégnek jobb esetben két keze és 10 körme van. Fel kell ismernünk a betegségekre utaló jeleket, a köröm és bőrbetegségeket, ismernünk kell az alapbetegségek kockázatait, a szív működését, stb. Na hát, nem gondolta senki, hogy egy egyszerű körmösnek ezt mind tudnia kell?

Pedig ezen tudás nélkül semmit nem ér a gyakorlat, akkor sem, ha te világbajnok színvonalon építesz és díszítesz. Az lenne tehát a cikk mondandója, hogy senkit nincs jogunk lenézni azért, mert "csak" ennyi a szakmája. Nem tudjuk, milyen áron jutott el oda, hogy levizsgázzon, mennyi elméleti tananyagon kellett magát átrágnia ahhoz, hogy egyáltalán ecsetet foghasson a kezébe. Tiszteljük a kétkezi munkásokat is, mert éppen annyit ér a munkájuk, mint azoknak, akik szellemi munkát végeznek! Sőt...

Legközelebb, amikor látsz egy körmöst, ácsot vagy kőművest munka közben, jusson eszedbe, amit itt olvastál és lenéző tekintet helyett ismerd el a munkáját.

A bejegyzés trackback címe:

https://konora.blog.hu/api/trackback/id/tr6916436954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Konora

Friss topikok

  • Daniel Markus: Szuper blog, és divatos a táska is! :) Ha táskához trendi ékszert keresel, akkor ajánlom a MARSCHA... (2020.12.19. 13:51) Egy magyar márka, (nem) csak anyukáknak
  • Szabolcs Molnár: Nekem 1 éve a feleségem a fodrászom. Jól szórakozunk hajvágás közben. Még 2-3 év és belejön. :)) :... (2020.11.17. 20:06) Hasznos ajándékok a pasiknak
  • Norcsoo: Utána is tudok egészségesen étkezni, akár életem végéig, igen.Egy étrend mindenki idejébe belefér,... (2020.09.15. 11:19) Kösz nem, diétázom!
  • Bódiné Jenei Csilla: Egy időben nagyon tetszett a tusvonal, mindig festettem magamnak, bár igaz, hogy sokat kínlódtam, ... (2019.09.07. 06:10) Gyönyörű, cicás tusvonal 4 lépésben
  • KÉRDEZZTŐLEM: Mennyi kattintàst kell elèrni posztonkènt,hogy megèrje ezzel foglalkozni? (2019.09.02. 17:59) A (nem is olyan) könnyű blogger élet

Címkék

ajándék (27) ajánló (196) arcápolás (18) bőrápolás (6) brittas (5) christmas (13) dekoráció (17) divat (65) DIY (35) egészség (10) ékszer (12) ékszerek (5) életmód (8) esküvő (5) ezsubegz (6) fashion (5) film (8) fitness (9) fitness diaries (17) frizura (7) haj (9) hajápolás (11) hangulat (6) healthy (7) így viseld (5) inspiráció (138) instagram (6) interjú (36) karácsony (57) kihívás (6) kívánságlista (5) köröm (13) lush (13) magyar designer (16) magyar márka (5) magyar tervező (26) make up (12) merengő (14) motiváció (6) nails (17) notino (19) nyár (12) ősz (18) ötlet (9) otthon (9) outfit (71) recept (11) smink (28) sorozat (6) személyes (55) szépségápolás (12) táska (11) tavasz (13) teszt (30) tipp (9) tippek (49) trend (13) videó (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása